2 com

merdeka!!

salam 1malaysia d ucapkan kepada suma..
entri ni bertujuan nak ucapkan selamat hari merdeka yg ke-52..

tanggal 31,
bulan 8.. 57,
hari yang mulia,
hari bahagia,
sambut dengan jiwa yg merdeka...


dgr lagu nyanyian sudirman ni..pasti merdeka mode dtg kan??
tapi...kwan2...
cube angkat tngan kanan kowank...
tepuk dada...
N
tnya soalan ni....
merdekakah aku???
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
merdeka da bnyk maksud..
dlu..ye r..tyme penjajah dlu..
merdeka maksud nak lepaskan diri dr genggaman penjajah...
tp skunk??
utk bulan puasa ni...
kita kena merdekakan dri kita dr hawa nafsu..
nates n sibli da kna ikat..
tp belambak wat maksiat..
apa jadah 2??
2 le nafsu durjana...
aku just nasihtkn dri aku n kwan2 skalian...

sekian...wassalam....

6 com

asal usul solat

SUBUH:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Subuh ialah Nabi Adam a.s., iaitu tatkala baginda keluar dari syurga lalu dihantar ke bumi. Perkara pertama yang dilihatnya ialah kegelapan Dan baginda berasa takut yang amat sangat. Apabila fajar Subuh telah keluar Nabi Adam a.s. Pun bersembahyang dua rakaat.
Rakaat pertama :- Bersyukur baginda kerana terlepas dari kegelapan malam.
Rakaat kedua :- Bersyukur baginda kerana siang telah menjelma.


ZOHOR:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Zohor ialah Nabi Ibrahim a.s.,iaitu tatkala Allah s.w.t. Telah memerintahkan padanya agar menyembelih anaknya Nabi Ismail a.s. Sedang seruan itu datangnya pada waktu tergelincir matahari, lalu sujudlah Nabi Ibrahim empat rakaat.
Rakaat pertama :- Bersyukur bagi penebusan .
Rakaat kedua :- Bersyukur kerana dibukakan dukacitanya Dan juga anaknya .
Rakaat ketiga :- Bersyukur Dan bermohon akan keredhaan Allah.
Rakaat keempat :- Bersyukur kerana korbannya digantikan dengan tebusan kibas.


ASAR:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Asar ialah Nabi Yunus a.s.,tatkala baginda dikeluarkan oleh Allah dari perut ikan nun. Ikan nun telah memuntahkan Nabi Yunus di tepi pantai sedang ketika itu telah masuk waktu Asar. Maka bersyukurlah Nabi Yunus lalu bersembahyang empat rakaat kerana baginda telah diselamatkan oleh Allah daripada 4 kegelapan iaitu:
Rakaat pertama :- Kelam dengan kesalahan.
Rakaat kedua :- Kelam dengan air laut .
Rakaat ketiga :- Kelam dengan malam.
Rakaat keempat :- Kelam dengan perut ikan Nun .


MAGHRIB:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Maghrib ialah Nabi Isa a.s.,tatkala baginda dikeluarkan oleh Allah dari kejahilan Dan kebodohan kaumnya, sedang waktu itu telah terbenamnya matahari. Bersyukurlah Nabi Isa lalu bersembahyang tiga rakaat kerana diselamatkan dari kejahilan tersebut, iaitu:
Rakaat pertama :- Untuk menafikan ketuhanan selain daripada Allah yang Maha Esa.
Rakaat kedua :- Untuk menafikan tuduhan Dan juga tohmahan ke atas ibunya Siti Mariam yang telah dituduh melakukan perbuatan sumbang.
Rakaat ketiga :- Untuk meyakinkan kaumnya bahawa Tuhan itu hanya satu iaitu Allah jua, tiada dua atau tiga.


ISYAK:

Orang yang pertama mengerjakan sembahyang Isyak ialah Nabi Musa a.s. Pada ketika itu Nabi Musa telah tersesat mencari jalan keluar dari negeri Madyan, sedang dalam dadanya penuh dengan perasaan dukacita. Allah lalu menghilangkan semua perasaan dukacitanya itu pada waktu Isyak yang akhir.Lalu sembahyanglah Nabi Musa empat rakaat sebagai tanda bersyukur.
Rakaat pertama :- Dukacita terhadap isterinya.
Rakaat kedua :- Dukacita terhadap saudaranya Nabi Harun.
Rakaat ketiga :- Dukacita terhadap Firaun.
Rakaat keempat :- Dukacita terhadap anak Firaun .
3 com

ramadhan N amalannya

PAGI
  1. sembahyang sunat dan fardhu subuh, wirid biasa dan sesudahnya.
  2. berzikir
  3. tasbih (100x dikurniakan 10k kebajikan, dhapuskan 10k kejahatan n diangkat 10k darjat)
  4. selawat at least 10 or 100 times.
  5. sembahyang sunat
  • sunat dhuha
  • sunat tasbih
  • baca al-Quran
  • baca doa taubat akasyah(memohon ampun dosa2 besar)
TENGAHARI
  1. sembahyang : sunat dan fardhu zohor.
  2. Istighfar (70 times or 100 times)
PETANG
  1. sembahyang : sunat dan fardhu asar
  2. zikir as many as u can
  3. tasbih
  4. bertakbir
  5. selawat 10x or 100times
MAGHRIB
  1. berbuka puasa- Sembahyang fardhu n sunat maghrib
  2. sembahyang sunat awwabin
  3. membaca "tiada suatu daya dan tiada suatu kekuatan melainkan Allah Yang Maha Tinggi dan Maha Agung"
ISYAK
  1. sembahyang : sunat dan fardhu isyak
  2. sembahyang sunat tarawikh dan witir
  3. membaca al-Quran

0 com

hikmah bersahur

Firman Allah SWT;

يَاأَيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُوا كُتِبَ عَلَيْكُمُ الصِّيَامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ

Maksudnya : "Wahai orang-orang yang beriman, diwajibkan berpuasa ke atas kamu sebagaimana puasa itu diwajibkan atas orang-orang yang terdahulu daripada kamu, supaya kamu bertaqwa".

(Surah Al-Baqarah: 184)

Allah mewajibkan puasa kepada kita sebagaimana Allah telah mewajibkan kepada orang-orang sebelum kita dari kalangan Ahlul Kitab.

a) sahur yang barokah
Berkenaan dengan sahur yang dianggap sebagai barokah sangatlah jelas, kerana dengan makan sahur bererti mengikuti sunnah, memperkuatkan diri di dalam menjalani ibadah puasa, menambahkan semangat berpuasa, dan ibadah puasa menjadi lebih ringan. Selain itu, dengan makan sahur, ia juga merupakan suatu tindakan untuk menyelisihi Ahlul Kitab kerana mereka tidak melakukan makan sahur.


b)Allah dan malaikat-Nya berselawat kepada org yg bersahur
Allah s.w.t akan meliputi orang-orang yang sahur dengan ampunan-Nya, memenuhi mereka dengan rahmat-Nya, malaikat Allah memintakan ampunan bagi mereka, berdoa kepada Allah agar memaafkan mereka, agar mereka termasuk orang-orang yang dibebaskan oleh Allah di bulan Ramadhan.



meL3watKan sAHuR
Disunnahkan supaya mengakhirkan (melewatkan) sahur sehingga ke waktu betul2 hampir terbit fajar, kerana Nabi dan Zaid bin Tsabit pernah melakukan sahur. Dan ketika keduanya selesai makan sahur, Nabi bangkit untuk solat subuh, dan jarak (selang waktu) di antara sahur dan masuknya solat adalah kira-kira lamanya seseorang membaca lima puluh ayat al-Quran.

hUKumnY3

Nabi melarang meninggalkannya, beliau bersabda (yang ertinya):

“Sahur adalah makanan yang barokah, janganlah kalian tinggalkan, walaupun hanya meminum seteguk air, kerana Allah dan Rasul-Nya memberi selawat kepada orang yang sahur”. (Hadis Riwayat Ibnu Abi Syaibah , Ahmad dari tiga jalan dari Abi Said al-Khudri. Sebahagian jalannya menguatkan yang lain)

Perkara tersebut sememangnya diperintahkan.

Sahur adalah sebagai syiar puasa seorang muslim, dan pemisah (pembeza) di antara puasa kita dan puasa Ahlul Kitab.

Larangan meninggalkan sahur

Inilah qarinah yang kuat dan dalil yang jelas. Walaupun demikian, al-Hafiz Ibnu Hajar menukilkan dalam kitabnya “Fathul Bari” (4/139) bahawa akan ijma’ berkenaan kesunnahannya. Wallahu A’lam…




0 com

adab2 berbuka puasa


salam kawan2...untuk kali ni..
saje nk cube sntuh pasal adab2 berbuke puasa..ramai d antara kite xtau adab2 berbuke puasa..
so...pasni harap sume da tau ek.. =P (termasuk eden..hehe)

  1. Menyegerakan berbuka apabila masuknya waktu atau disebut ta’jil al-Iftar.
  2. Berbuka puasa dengan rutab, atau tamar atau air. Rutab ialah buah kurma yang telah masak sebelum menjadi tamar kering, ia lembut dan manis. Adapun tamar ialah buah kurma yang sudah kering.
  3. Menyegerakan solat Maghrib selepas berbuka dengan tamar atau air, sekiranya makanan belum dihidangkan.sekiranya makanan telah dihidangkan di depan mata, maka dimakruhkan meninggalkan makanan untuk menunaikan solat.
  4. Makan dengan kadar yang tidak berlebihan ketika berbuka.
  5. Berdoa ketika berbuka.
6. Berdoa kepada sesiapa yang menjamu kita berbuka.
2 com

jom g terawih...


salam kawan2... ketume kite lagi yerk... untuk bulan ramadhan ni..aku akan cube untuk tulis satu bnda yang berguna kepada korang sume. untuk entri kali ni..aku nak cerita pasal terawih..amatlah rugi kepada sape2 yang xpegi..bukn ape..saje nk ingtkn..zamn skunk klu tego da kena tampar..so..bek tegor2 dalam sni..hu...

Diriwayatkan oleh Saiyidina Ali (r.a.) daripada Rasulullah S.A.W., sebagai jawapan dari pertanyaan sahabat-sahabat Nabi S.A.W. tentang fadilat (kelebihan) sembahyang sunat terawih pada bulan Ramadan :

Malam 1 - Keluar dosa2 org mukmin pada malam pertama sepertimana ia baru dilahirkan, mendapat keampunan dari Allah.
Malam 2 - Diampunkan dosa2 org mukmin yang sembahyang terawih serta kedua ibubapanya (sekiranya mereka orang beriman).
Malam 3 - Berseru Malaikat di bawah ‘Arasy supaya kami meneruskan sembahyang terawih terus menerus semoga Allah mengampunkan dosa engkau.
Malam 4 - Memperolehi pahala ia sebagaimana pahala org2 yg membaca kitab-kitab Taurat, Zabur, Injil dan Al-Quran.
Malam 5 - Allah kurniakan baginya pahala seumpama org sembahyang di Masjidilharam, Masjid Madinah(Masjid Nabawi) dan Masjidil Aqsa.
Malam 6 - Allah kurniakan pahala kepadanya pahala Malaikat2 yang tawaf di Baitul Ma’mur (70 ribu Malaikat sekali tawaf), serta setiap batu2 dan tanah2 mendoakan supaya Allah mengampunkan dosa2 org yang mengerjakan sembahyang terawih poda malam ini.
Malam 7 - Seolah-olah ia dapat bertemu dengan Nabi Musa serta menolong Nabi ‘Alaihissalam nenentang musuh ketatnya Fir’aun dan Hamman.
Malam 8 - Allah mengurniakan pahala org sembahyang terawih sepertimana yg telah dikurniakan kepada Nabi Allah Ibrahim ‘Alaihissalam.
Malam 9 - Allah kurniakan pahala dan dinaikkan mutu ibadat hambanya seperti Nabi Muhammad S.A.W.
Malam 10 - Allah Subhanahuwata’ala mengurniakan kepadanya kebaikan di dunia dan di akhirat.
Malam 11 - Keluar ia daripada dunia (mati) bersih daripada dosa seperti ia baharu dilahirkan.
Malam 12 - Datang ia pada hari Qiamat dengan muka yang bercahaya (cahaya ibadatnya).
Malam 13
- Datang ia pada hari Qiamat dalam aman sentosa daripada tiap2 kejahatan dan keburukan.
Malam 14
- datang Malaikat menyaksikan ia bersembahyang terawih, serta Allah tiada menyesatkannya pada hari Qiamat.
Malam 15
- Semua Malaikat yang menanggung ‘Arasy, Kursi, berselawat dan mendoakannya supaya Allah mengampunkannya.
Malam 16
- Allah s.w.t tuliskan baginya terlepas daripada neraka dan dimasukkan ke dalam Syurga.
Malam 17
- Allah kurniakan org yang berterawih pahalanya pada malam ini sebanyak pahala Nabi-Nabi.
Malam 18
- Seru Malaikat : Hai hamba Allah sesungguhnya Allah telah redha kepada engkau dan ibubapa engkau (yang masih hidup atau mati).
Malam 19
- Allah s.w.t tinggikan darjatnya di dalam Syurga Firdaus.
Malam 20
- Allah kurniakan kepadanya pahala sekelian orang yang mati syahid dan org2 solihin.
Malam 21
- Allah binakan sebuah istana dalam Syurga daripada nur.
Malam 22
- Datang ia pada hari Qiamat aman daripada tiap2 dukacita dan kerisauan (tidaklah dalam keadaan huru-hara di Padang Masyar).
Malam 23
- Allah s.w.t binakan kepadanya sebuah bandar di dalam Syurga daripada nur.
Malam 24
- Allah buka peluang 24 doa yang mustajab bagi orang berterawih malam ini, (elok sekali berdoa ketika dalam sujud).
Malam 25
- Allah Taala angkatkan daripada siksa kubur.
Malam 26
- Allah kurniakan kepada orang berterawih pahala pada malam ini seumpama 40 tahun ibadat.
Malam 27
- Allah kurniakan orang berterawih pada malam ini ketangkasan melintas atas titian Sirotolmustaqim seperti kilat menyambar.
Malam 28
- Allah s.w.t kurniakan kepadanya pahala 1000 darjat di akhirat.
Malam 29
- Allah s.w.t kurniakan kepadanya pahala 1000 kali haji yang mabrur.
Malam 30
- Allah s.w.t beri penghormatan kepada orang berterawih pada malam terakhir ini yang teristimewa sekali, lalu berfirman:

"Hai hambaKu : makanlah segala jenis buah-buahan yang engkau ingini hendak makan di dalam syurga, dan mandilah engkau dariapda air syurga yang bernama Salsabila, serta munumlah air daripada telaga yang dikurniakan kepada Nabi Muhammad S.A.W. yang bernama ‘Al-Kauthar’."

4 com

salam ramadhan

salam kepada sume...

untuk entri kali nie, saye nak ucapkan salam ramadhan kepada sume umat islam d atas muka bumi ini..

bile kite dgr je pasal ramadhan..apa 1st thing yg terlintas kat pikiran korang???bazar ramadhan?pahala yg berlipat kali?terawih??
kali ni..saye nk tulis pasal bulan ramadhan..

Bulan Ramadhan merupakan bulan yang mempunyai banyak kelebihan. Kedatangannya selepas dua bulan yang juga tidak kurang keistimewaannya iaitu Rejab dan Sya'ban. Bagi tujuan menyuburkan rasa tanggungjawab dan rasa ingin menambahkan ibadat kepada Allah sepanjang Ramadhan ini, di sini dibawa beberapa hadis yang menceritakan mengenai kelebihannya.

  1. Abu Hurairah menyatakan : Telah bersabda Rasulullah S.A.W yang bermaksud : Apabila telah tibanya Ramadhan, dibuka pintu-pintu syurga dan ditutup segala pintu neraka dan diikat segala syaitan. -Hadis dikeluarkan oleh imam Bukhari, Muslim, Nasai'e, Ahmad dan Baihaqi-
  2. Daripada Abu Hurairah daripada Rasulullah S.A.W telah bersabda yang bermaksud :Sesiapa yang berpuasa Ramadhan dengan penuh keimanan dan keikhlasan nescaya akan diampuninya segala dosanya yang telah lalu. - Diriwayat oleh imam Nasai'e, Ibn majah, Ibn Habban dan Baihaqi-
bukan niat ku untuk berceramah xtntu psal..saje nk insafkan diri sendiri dan orang lain supaya sedar dan ingat kepada yang maha esa. kita adalah hakNya..

akhir kata..moga kita dapat wat pahala bnyk2 ek bulan ramadhan tahun ni..tahun depan belom tntu kita dapat puasa..so..renung kejap..amal lama2 ek...wassalam.














Dapatkan Mesej Bergambar di Sini
0 com

MY kind of girl

Now, here's what you're supposed to do, and please do not spoil the fun. Copy and paste this into your notes, delete my answers, type in your answers and tag 20 of your friends here in facebook @ blog to answer this. Then see what happens.

if you a guy- post this as my kind of girl...
if your a girl- post it as my kind of boy...


1. Do you need him/her be good looking?

no. as long she looks sweet to me. =)

2. Smart?

what kind of smart??lol..of couz..need her to teach me something new later on.. =p

3. Preferred age?

me>=her.. i mean..same age or maybe less..dont like the older want..look like aunty2 to me..

4. Preferred height?

KLCC..is that makes any sense?lol..same height would be nice or more height that me.(murah rezeki)

5. How about sense of humor?

sure..why not..can make my life better.

6. How about piercings?

its ok with me as long it not overcome the islamic style.

7. Accepts you for who you are?

yup..

8. Pink hair?

pink??i like blue n white..no..if pink 'tudung'..i can make exceptional.

9. Mushy?

yes...hehe

10. Thin or fat?

55kg below..

11. Black, Brown or White (skin color)?

kuning langsat...or we call in english...hum..dunno..lol

12. Long hair or short hair?

whatever as long she accept who i am..

13. Cute or pretty?

love the cute 1..in mly..manis..like dato CT..

14. Smells good?

yes my dear..i also smells sooooo good..dont believe it?ask my frenz.

15. Smoker?

WTH....no!!!!

16. Drinker?

do i need to answer this too..no...

17. Girl/Boy-next-door type?

yup..she must be the ignorance one, so that, no one can carash her from me.. =)

18. Muscular?

nope...but she must have a boobs..if dont have a boobs..to jantan namanye..sowie..(18sg)

19. Plays piano?

why not...

20. Plays bass and/or acoustic guitar?

sure...like norah jones..zee avi ..yuna n etc.

21. Plays violin?

why not..

22. Sings very good?

well...of couz...if she sings very good..her voice must be..wow..so sedap to hear it..huhu

23. Vain?

nop..

24. With glasses?

sure...why not...

25. With braces?

k

26. Shy type?

of couz....

27. Rebel or good boy/girl?

good girl...but not going bad..haha

28. Active or passive?

Active. couz...ask me myself.. huhu

29. Hot or sexy?

hoxy..

30. Singer or dancer?

singer....

31. Stunner?

well...as long she look sweet to me.

32. Hiphop?

what??no.

33. Earrings?

ok....

34. Mr/Ms. count-my-ex-girlfriends-until-you-drop?

no...i want independent girl..

35. Dimples?

SWEET...yes9...sure9...

36. Bookworm?

sure why not..

37. Mr/Ms. love letter?

no..thats so 90s...

38. Playful?

Yes.

39. Flirt?

nope..

40. Poem writer?

ok jerk.

41. Serious?

sometimes...

42. Campus crush?

silent is better...huhu..

43. Painter?

ok

44. Religious?

yes...she will be my guidance angel

45. Someone who likes to tease people?

ok...we can tease people 2gther2..hehe

46. Computer games geek? Or internet freak?

none of above..

47. Speaks 20 languages?

hum...wow..no..is she alien or something...just 3 pon enough ma...malay, english n sign languages(LOVE)

48. Loyal or faithful?

all of the answer

49. Good kisser?

....huhu..

50. Emotional or cool?

cool...i said again COOL...he

P/S: this is my dream of girl..so hard to find it nowadays..huhu..dont want to write so much..later i'll be dead meat..so..sayonara.

0 com

penawar h1n1..insyaAllah..

salam kawan2...bertemu kembali...gmbr kt atas 2 cara2 nak cegah...yang akan ku sajikan sekejap lagi ni...cara2 nk ubati klu korang da de h1n1..insyaAllah...
kite usaha..Allah tentukan...ni pon aku dapat dr member2 aku...die sugoh aku hebahkan..so, aku hebahkan r..ok kan?? =)

klu ade terkena simtom H1N1...ade usaha boleh buat...

  • 1st thing selawat 3 x, doa dn taawakal...dr kwn atas kwn...
  • minum air susu
  • makan mknn berasas buah...
  • mkn atau minum fresh blended 6 biji epal ijau dn oranges(ade kajian mengatakan boleh matikan atom H1N1 tuh,yeke??)usaha saje Allah yg menyembuhkan...
  • jgn lupa usaha minum air bnyk2
  • bacaan yasin dan lain2 surah yg berkenaan...
  • usaha lg mkn mknn sunnah...kurma, kismis, madu, habatussauda dn lain2...
hum...2 le serba sedikit..aku pon xpasti kesahihan die..pasni jgn fire2 aku plak r...klu jiran punye bapak sedara belah tokwan tiri korang kena h1n1..n korang da cube sume bnda kt atas..tp still kiok..jgn marah plak..kite usaha..Allah yg tentukan..
bak kata sorang kawan aku, Zul..klu bnda nak jadi..jadi r..huhu..

ok, renung2kan dan selamat beramal..aiseh..same plak...lu pikaiq r sndr..hu2..
salam..

0 com

jom masuk i love malaysia contest


salam kawan2...ini aku bagu je dapat dr kwan2 aku sblom2 ni...dorang kata cube nasib..mana r tau dapat hadiah.. =)

sbb utama die bukan nk dapat hadiah...hadiah jatoh 2nd nawaitu..kite nak menyokong kemerdekaan kite yang 52 ne...da xlama da 2..tyme 2 pon da pose ka

tekan click untuk terus register dan letakkan kat page kowank masing2...sape nak cube nk menang iphone 3Gs..ley je..

ok..masa nak isi 2..tmpat referrer email 2..letak izanuddin@gmail.com . tnpa referrer email, xsah org kata...hehe

bnda free je ni..bkn nak kena bayar duit pon..merdeka kan??he..

k...cube nasib dlu.. =P c u when i c u..

2 com

cuti ku x bosan

salam kawan2...
bertemu kembali selepas 1mgu..huhu..cuti da habis..kes h1n1 xhabis2 ag kan??hum...
saje nk celoteh kat sni pasal cuti 1 mgu ni....
xnk r cite sume..just 50%je nk cite.. =)


pada hari rabu n khamis yang lepas...aku n diriku sorang2 je g ngok wayang..hehe..must hampa dok pikiaq..aku xda kwan ka nk ajak g teman ngok g wayang?hehe..saje je xnak ajak...aku suke tgok wayang sorang2..ley tgok prngai org n xde tyme limit..mknanya, pas ngok satu cite..ley je ngok cite len...

sbb yg kedua tu aku praktikkan bagu2 ni masa g ngok wayang..he..sehari 2 cite beb..he..cite2 dia aku tuliskan kat bawah ne..so, entry ni saje nk kasitau pasal cite2 ni yang korang tgok da kot atau xtgok g kot..hehe..


ni cite 1st aku ngok hr rabu..stat kol 3.30ptg...agak pnuh panggung..cite ni kelakar tahap gaban..he...overall kasi 4star..
nk tau sinopsis die..baca je kat tmpt2 yg ley baca..aku malas nk tulis..haha..will ferrell mmg sempoi habis..
aku ktwa xputus2 dalm cite ni...
agak best sbb blah kanan n kiri aku da awek..haha..
sbb 2 agak best.haha..
=)
satu word nk gmbrkan cite ni 'funny'










ni cite ni 2nd muvi dalam satu hr..aku ngok dalam kol 6.30..smpat g solat pas habis cite 1st td..cite ni ek..overall ok je..yg xpuas ati nye..
aku dok sblh pondan indon..setan sungguh r dorang..
kejap2 phone bunyi..bnyk ganggu org yg da kt sekeliling 2..
da r xreti nak silent..huhu...
back 2 the show..cite ni aku kasi 4star gak...mint cite ni sbb da sandra bullock..da lama xtgok die beraksi n dapat ngok die naked dlm cite ni..huhu..tp agak2 r nk nmpk..die sensor r..haha..mmg best..lwak romantik..xde r lwk mcm cite atas..he..satu word je aku gmbrkan cite ni 'sweet'









cite yang ke3 ni..aku tgok pada keesokan harinye..kol 4ptg..cite ni je satu2 nye 18pl antr sume2 yg aku tgok..hehe..sbb utama aku tgok cite ni..he..nmpk minah 2??jennifer garner 2 r..he..sweet sgt..aku tgok cite ni sbb die..n die xhampakan aku le..best cite ni..skrip2 dalam cite ni dgr tol2 bagu korang ketwa..org yg da kawin biasanye akan paham r..tp aku paham jgak..hehe..sape xtgok g cite ni..lekas2 g tgok..best..
dpt tgok bnyk hot chicks dlm cite ne..kasi 3.5star
=)
satu word gmbrkan cite ni 'sensual'..haha..xde kena mengene










ni cite akhir aku tgok...aku tgok mlm pas aku tgok cite sblm ni...
cite ni mmg penuh panggung..ye r..bagu kuar hr 2.he.cite ni mmg futuristik..xpuas tgok cite ni..sbb genre mcm ni yang aku minat..ala2 transformers..he..tp cite ni da tarikan die sndr..sienna miller mmg hot habis r..da r jadi jahat..mmg geram tgok die rambot warna hitam..mmg best...sinopsis die...baca r sndr..so, smpat g nk tgok cite ni..kasi 4.5star.. =)
satu word nk describe this movie 'wow'









so, habis r suda aku celtoh utk kali ni,...jmpe ag ye yob..salam..c u when i c u.. =)
0 com

teTibe jErk...

dengar tajuk pon must nk tnya..
eh..tetibe je kan??
wakaka..hehe..
nothing r actually..

just nak kasi entri bagu b4 cuti 1mgu ni..
ni sbb h1n1 ni r..
babi punye selsema...manusia jgak tanggung..tension tol r kt babi..
xpasl2 u kna tutop..bkn pe..
xready r nk balik,
bnyk rancngn nk wat...isk2..balik pon kna kuarantin..
hum...

cite die mcm ni..
pg td...hr jumaat..aku g kelas mcm biase r..
blaja component design machine...
blaja r..
lepas sejam 2...lecterer dpt pnggilan phone..
pas 2..die kasi tau..yg u kami kna tutop...
nc sugoh sbb dapat surat perkeliling..keliling pe pon aku xtau..
so...kami still shocked smpai skunk r...huhu

he..entri ni just luahan hati seorang penuntut utem..bukn sorang kot..
ramai....

c u when i c u... =P