unforgettable moment..


dengar je tajuk atas 2..must kowank igt bnda yg best2 je kan??hu..mmg ada ramai r bnda yg best..
tp, ada satu peristiwan yang xdapat aku lupakan r dalam hidop ni..pengalamn pertama ku..kisah yang penuh dusta, hitam n mcm2 ag...

peristiwa d mana hp pertama ku d curi d dpan mata aku sendiri..hum....



cerita dia bermula mcm ni...




tyme tu aku form 4 atau form 5(penulis igt2 lupa sbb slalu makan semut)..mcm biase le..setiap hr jumaat,aku pergi tuition..masa bnda ni nak jadi..aku n sorang kwan aku..secara d sngajakan ponteng r kelas tambahan hari jumaat 2..sbb kawan aku 2 nak beli handphone bagu...

nak d cepatkan cite, kami pegi la sentosa..tmpat 2 bnyk jual hp.tyme ni..aku bagu je dapat hp pertama ku dr mamaku..kami pon pegi le usha2 hp n akhirnya setelah aku ketar lutut berapa kali kerana asyik jalan sana sni tgok hp..kwan aku yang buih ni beli r handphone..handpone sabun..nokia nye brand..tyme 2 mahal o..nk dekt seribu...selepas da beli..nk balik umah r..sbb da nk solat jumaat..

aku pon nk stat la moto aku..tiba2, aku d datangi 2orang mamat ni..dia tiba2 tnya kami..'oit, kowank smalam ada blasah org ker??'..terkezut monkey nye aku..sbb aku xde la blasah sape2...aku kata no to that mamat..but my kawn, dia tnya lebh2 plak..dia tnya when,where,who n so on la...pas 2...dia ajak kami g jmpa mamat yg kononnye aku n kwan aku blasah ni r..aku xnk pegi sbb aku tau aku xwat salah..akhirnya, aku pegi jugak r..sbb kawan aku kata lets settle this misunderstood..ye la 2..

kami jaln2 r nk g umah budak 2..jalan kaki je beb..tyme 2 orng da berpuyun2 ke masjid..kami ni jalan mana tah dia bawak..lama la jugak..nak d pendekkan cite..mamat ni hisap la rokok..
n die hembuskan kepada kami..klu aku xsilap r..
n dia mntk hp kami masing2...sbb dia da usha dr td g kwan aku yg beli hp 2..nsb baik la wlaupon xbaik aku smpat smpan duit dalam seluar kecik aku..he..

so...motif utama aku citer ne..aku kena pukau ngan kwan aku,sbb snang2 je aku kasi hp kt org yg aku xkanl..

ya kwan2...moral of the story are -jgn ponteng kelas
-jgn xg mayang jumaat
-jgn tipu...

lepas kejadiaan 2, mak aku marah tahap super saiya kepada ku..n smpai skunk dia xpernah kasi duit kat aku klu aku nk beli hp bagu..xpe la..xkasi2 pon..smpai skunk..da berpuluh aku 2kar hp..
=p tp..syg, hp hadiah dr mak aku da ilang.sentimental value 2 beb..

skian je dr ku ni...wassalam...
(nak komen ke nak nasihat ke d alu2 kan..tq)

2 comments:

iluvmarshamallow | July 21, 2009

pengalaman mendewasakan :D
*ayat skema *

--santik template!

muhammad izanuddin | July 22, 2009

hehe...
mendewasakan ek??
xde nasihat ker ape2 ker ayg??
--makasih...

Post a Comment

SiLa la mEngKomeN yERk