aBAh...

siapa tahu abah 2 aper??
abah = ayah = papa = dad = father
bukan maksud ku kat sni nak bebel ape maknanye ayah..
saje nak cite pasal ayah aku...

nama ayahku kamarudin bin shuib..di lahirkan kat kedah..ayah atau lebih mesra d panggil abah..abah bercinta ngan mak masa dorang kat maktab dlu2..
time 2, cinta monyet2 r..xda r monyet sgt da pown..cinta agak2 babun..
jgn saman ek..my mom yang kasi tau..hehe... =)
lepas stahun dorang kawin..dorang dapat aku..time 2 mak n ayah aku xhabis blaja ag..time 2 nga wat praktikal...n lepas2 tu bagu dapat adik aku yang kedua..ketiga n keempat..

skunk kite masuk part sedey plak...
as u know, my abah dah kembali kerahamatullah.. abah aku meninggal pada tahun 1996..masa 2 aku bagu darjah 2.. kecik ag tuk kenali apa 2 sume.. =( mmg agak berat nk cite..air mata mula membasahi pipi..
abah aku meninggal sehari sebelum besday adik aku yang ke3...29hb mac...besday adik aku 30 hb... =(

aku still ingat ag masa saat die nak meninggal..die smpat pesan.. "along, klu ayah xda..tolong jaga adik2 n keluarga ye..jangan halang kebahagiaan mama"..masih terngiang2 ag cakap 2...
pada 28hb tu..aku, mama n abah terpaksa balik ke umah..time 2 cuti klu xsilap aku..sebabnyer mak aku ada kelas tambahan untuk anak muridnyer.time 2, ayah aku da xsihat..mak aku xkasi abah aku ikot..tp, abah ttp berdegil nak ikot..so, aku pon nak ikot jgak...
masa kt umah...abah da demam trok...abah klu demam..die akan mengigil..skunk, aku da de simptom mcm 2..aku klu demam mmg gigil..hum..
so, aku la yang kena jaga abah masa kt umah klu mak g kelas tambahan..

nak d jadikn cerita, pada 29hb...mak xpegi ke kelas kerana mak xsedap ati..aku amat suke r..ley manja ngan mama n abah..tp, time 2..ayah nyer demam da beransur pulih...dan sebelum masuk zohor..abah teringin nak makan biskut 4 segi...so, aku pegi ke kedai utk membelinya...jarak kedai ngan umah aku xjauh sgt...kluar pagar..trus saje..pas2 belok kanan utk ke kedai..
lepas membeli..aku pon berlari r utk makan ngan abah n mama...
smpai d umah... abah aku meminta nk makan aiskrim malaysia...time 2 die dmam..so, my mama tgor r die..tapi abah aku berkeras nak mkan jgak..aku mule2 nya xnak pegi sbb aku rasa xsmpai hati nk tggal ayah aku..lepas d paksa oleh mak aku...aku ke kedai...tp tetiba...ayah aku panggil aku n suroh salam die...

aku ingat ag..time 2..die cium pipi aku n dahi aku...mama n aku tercengang time 2..masa 2 aku kecik ag..aku dapat rasakan ada sesuatu..tros aku pelok ayah aku n cium dahi n pipi dia balik..
lepas 2, aku troskan jalan nk ke kedai..
smpai kt kedai..
aku beli r 3 aiskrim 2...satu utk abah..satu utk mama..satu utk aku...

masa nak balik..
aku dari jauh, aku nmpk rumah aku ramai sangat....aku tnpa memikir ape2..aku tros lari melulu ke umah aku...
smpai2 d pn2 depan...sume org yg ada d situ memandang aku dengan perasaan yang sgt sedey..aku mmg ingat ag cara dorang memandang aku..
tetiba2, aku ternampak abah aku terbaring d atas riba mama aku depan pintu depan...
(ya Allah....)
aku xingat apa2 pas2 sebab aku pengsan...mak aku sebot satu perkara ni yang wat kan aku pengsan...
"along, along lambat sangat..abah tunggu along balik..abah panggil along tadi, tapi along xdengar"
time 2..mata aku tros berair..bukan time 2 je..skunk time nga tulis ne..air mata da stat ngalir..

lepas dengar ayat 2..aku xbermaya n tros jatuh.. mmg sedey...

cerita ini dtujukan kepada sesapa yang masih lagi punyai org tersayang..hargai r dorang masa dorang msa hidop..jgn sakitkan ati dorang..sesungguhnya, dorang amat sayang kepada mu..
ingat...pastikan kita dapat bersama ngan dorang smpai waktu terakir..

the N... moga Allah mencucuri rahmat keatas abah...al-fatihah

2 comments:

hanieym hamzah | February 28, 2009

sy akan sentiasa ada utk awk..susah or senang..promise..miss u..

angL | March 01, 2009

Zan...
tabahkan hati...
Ang juga slalu ada tuk zan..
anytime
;p

Post a Comment

SiLa la mEngKomeN yERk