1 com

khas utk pencinta2 kucing (bahagian 3)

this entry i will show u the evil side of cat despite the cute face they have... (kidding...lolz)..

part 1
part 2










Blogger Templates
0 com

cara2 nk kurangkan berat badan


anda risau pasal kenaikan berat badan anda yg mendadak??


jangan risau..saya ada penyelesaiannya(pergh..cam iklan).. :)









Senaman ini akan menolong anda untuk turunkan berat badan dalam masa terdekat...


1st : pusing kepala anda ke kanan



2nd : pusing kepala anda ke kiri


setiap kali orang mengajak anda makan..






p/s: (tuan rumah da xda idea...kuank3..jgn marah)


Blogger Templates
2 com

Hidangan Raya

HADIAH UNTUK haneem MEK AYU

Pada suatu hari, Usop Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Usop ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana mereka baru dua bulan berkawan, jadi si Usop Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Usop pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru sebab ada sale hari itu.
Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik sepupu Usop! Selepas membayar Usop Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu.


Surat yang dia tulis tu berbunyi cam ni:

Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu,
Usop pilih hadiah ni kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab adik sepupu Usop, Usop dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembab sangat. Tapi Usop tengok adik sepupu Usop pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak. Usop pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor.

Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok aje! Usop suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je. Memang cantik dan menarik!

Harapnya Ayu suka sebab Usop rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan Usop. Usop harap Ayu akan pakai untuk Usop hujung minggu ni.
Salam sayang untuk kekasihku, Mek Ayu...

P/s : Kalau Ayu nak pakai, Usop nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Yang menyayangimu,
Usop jendul


Moral : jangan tergesa-gesa kalau buat apa-apa tu. Biar lambat asal selamat. Err..Korang mesti dapat bayangkan apa yang Usop Jendul bakal terima bila dia bertemu kekasih barunya Mek Ayu tu..





Blogger Templates

0 com

SeLamat Hari Raya


Salam kepada kawan2 blogger sekalian..d sni..EA nk ucapkan selamat hari raya aidilfitri...maafla sbb EA da lama xhupdate blog ni..bukan hape..EA da run out of idea nk tulis ape..xkan nak tulis pasal EA je..i bet...u all must bosan kan..ok2..cam ni la...klu dalam 2bulan EA xhupdate blog..masuk je bulan ke3..EA remove blog ni ye...ok?he...(tp sian nuffnag EA...tgl lg rm4 nk cukop rm50)...hehe..

so..kepada rakan2..selamat hari raya...andai terkasar bahasa..maafkan EA ek...maaf zahir..batin skali.. =D

salam..



Blogger Templates

2 com

ober-HALL

pe ke mende plak tajuk aku kali ni...huk3...
mungkn ada d antara pembaca cakap..penulis blog ni xskolah..
ek??? aku sbnrnye nak tulis overhaul atau dalam bahasa ibunda ak...baik pulih..

baik pulih mende plak??

blog aku ni la...laki ni pon da punin..klu anda sume perasan la..ak da ubah skit template ak..
org ada cakap..putih 2 suci..putih itu kontra nya hitam..sbb 2 aku plih putih..
bnyk kali da aku tukar template da??tp entri tetap xmasuk2..tol jgak 2..

stat entri ni..ak da xgne ak..gua..saya n etc g...aku akan gunakan EA..mende tu??
tgok la bai kat tab kowank tu..haha..pas entri ni la..bkn entri kali ni..(ak nak tgok smpai bile aku nak ber ea2 ni..)

cth;
-aku ke pasar malam (b4)
-EA ke pasar malam (aftr)

pelik??haha..cube skali skala beb..da ramai ak tgok kat blog2 org len..nk cube gak..
bukn entri ni..entri pas ni..wokeh?

slain tu..ak da tkar signature ak da beb.saje je..nak tukar.hidup ni kena tukar gak sekali skala..
cth...
rambut ak da skunk..mmbr aku dlu klu jmpe ak..must cakap..ko dr dlu smpai skunk..rambut 'selenge' je macam 2..haha..so..ak amik skit anjakan projectile..

ak da gunting ala2 Mohawk. haha.. cube bayangkan..


xda r beb cam gmbr 2..haha..atas 2 da cam dorian da ak tgok..

so..insyaALLAH..
jmpe lagi utk entri mendatang..
SALAM...


Blogger Templates
0 com

sekadar tajuk

salam kepada kawan2 yang sudi membaca belog ku ini...
hadirnya driku untuk entri kali ini hanyalah sebagai pengubat rnduku untuk menulis coretan yg xsberapa dalam blog usangku ini..(skema plak ayat)

balik kepada asal....toing3...

ak sbnrnye dah hampir lupa do pasal blog aku ni..sehinggalah dua hari lalu..da seorang hamba Allah telah bertanya kepadaku tentang blog aku ni...pergh...gua ada blog rupanya...hatiku berdetik...gua lupa..haha..bodo kan??

bukan sngaja nk lupa blog ni..mayb bz ngan part time job as a rider kot...he..aku rider skunk..kulit da tinted..xyah pakai carekool ke carefree ke mende...hehe..

aku xbrani nak janjikan entri2 lepas ni..sbb aku agak kebuntuan idea dalam pnulisan blog ni..ak dlu awal2 wat blog ni..saje je..skunk da rasa cm malas plak..tp apapon..ak akan cube r..demi blogku ni..hidup blog...

so..for those yg sudi lawat blog ni..thx ek..n tngalkan footprint ada d sblh ek..ak akan lawat kembali...insyaAllah...


Free Signature Generator
3 com

HP ku HP mu Jua

Salam to all my friends...sudah lama xbercoret rasanye dalam ni..so...nak jinak2 le balik tulis2 ne..so maaf le klu de silap ke hape ke.. =)

maaf le sbb tajuk 2 agak menggurutu menyentuh jiwa...bukn pe..nak cite pasal pengalaman pasal hp...

pernah x hp korang hilang??pernah???bagos le...same le ngan aku...korang brapa kali??aku xde le bnyk...2x je...he...so..nak cite secara ringkas mcm ner ley hilang...

KALI PERTAMA
hp tu hp pertama ku...mak aku yang kasi hp 2...yg ley hilang 2...time 2 hr jomaat..aku n sorang kwan aku ni pegi kedai hp sbb nk usha hp kt die...time kami dok usha hp..da orang dok usha kami...xsedaq pon kami..so..member aku ni pon beli la hp n-gage QD...(da g ka hp 2?)...time nak kuaq ni..kami kuaq laju2 la..bajet nak g semayang jomaat..tetiba da 2 brader ni dtg tepuk bahu aku n kwan aku...dia tnya pasal adik dia..dia tuduh aku n kwan aku blasah adik dia...dia sugoh kami g jmpa adik dia kt umah depa..

aku tolak la pelawaan 2 bnyk kali sbb aku xbelasah pon adik dia..tapi tetiba macam mana mmbr aku sugoh ikot ja..so..kami jalan la kaki kononnya nak p umah brader 2...tah cam ne..aku jalan ngn sekoq brader n mmber aku yg ngekngok ni jalan ngn sorang g...

sbnrnya aku pon xtau nk jelaskan mcm mana hp 2 ley ilang..sbb klu aku gtau..korang musti berguling2 sambil menepuk tngan..hehe...nak dijadikan cita...dia amik hp 2 time aku leka sbb dia pukau..pergh....pukau pakai asap rokok..nasib bek dia amik hp ja..yg len2 dia xamik..tidak habis la aku..huhu....
pukau???must korang xcaya..aku pon xcaya mcm mana dia wat..tp mmg btol la...

so..moral of the story;
- hr jomaat jgn jalan2 p tgok hp..dok uma ja...
- pakai spender terbalik(elak pukau) ; ni bkn aku yg reka2..org2 tua yg kasi tau..sejauh mana kebenaran??test r...aku xpkai terbalik pon..aku xpakai langsong..haha..(gurau je)...

so..tq sbb sudi luang masa baca kisah sedey aku ni...

(kisah satu g..nnt aku tulis..da lewat r..sok kije... :p)

c u..




3 com

Aku LambaT?

salam kepada kengkawan yang dikasihi selalu...

aku lambat??
(tgu sehingga anda baca entri ni smpai habis..sikit je..pas2 anda ley pikirkan le n komen klu ley.. :p)

.
.
.
.
.
.
.
.
..

sempena tahun baru..2010...aku da 2kar layout bagu utk blog aku yang bese2 je..
ok x? dlu asyik warna hitam..sesaja nak kasi white..he~~nmpk pure n clean like me kan??hehe...

Y aku sOnyap lama?
-dlu xde tenet..skunk da de..pakai berukband je..at least ley je update..walaupon agak lambat mcm kura2 nek kancil..hua2...
-sibuk ngan praktikal yang xlama g nk habis..YAHooo...(keje xbest..blaja g best)..
-xde idea la...

so...berbalik kepada my question kt atas...
anda rasa???




Free Signature Generator
2 com

Salam Maulidur Rasul




untuk en3 kali ni..just nk ucapkan salam maulidur rasul..klu da majlis maulidur rasul..perg ek... k la...

wassalam..



Free Signature Generator
4 com

MUQAdimah

salam kawan2....
maaf sbb lama menyepi...
bnyk kekangan2 yg xdpt dielakkan..
pergh..bnyk tol sawang...

oleh itu..
saya akan menjadikan blog ni kembali ceria seperti dulu..
insyaAllah..
so..
harap2 tgu ek..
(gua bajet mcm de peminat je)...




Free Signature Generator
7 com

looking for.....

salam..good day people..welcome people to my blog..
this time..i am looking for sumthing...actually not sumthing la..sum1..




yup..i'm looking for my 100th follower..n that lucky person will get sumthing....i'Allah..so..c u soon..

Free Signature Generator







7 com

aku berupdate

salam...ni entri aku yg ke2 dlm bln 12 ni..da tngah2 bulan 12...bagu 2 je...cis..hehe. at least tulis gak.... gue ikot cakap kawan2 blogger sume...dorang kata xyah tutop blog janji update lama2 skali..so.ni nak update r ni..(sabar r)...hehe.
eden nga bz ngn praktikal...sbb 2 jarang nak bermaya2 dalm tenet2 ne...(sbnrnye xde tenet..)..hehe...nnt klu da de tenet...slalu le on9.... eden bagu je tukar template 2..ok x??xpon yg lama ok lg??tah le..buhsan tgok yg lama..nak wat canggih skit xtau cm ne..so..de pe2 cadangan n kondeman..comment la.. slain 2..saje nak letak lagu datuk ct..besh..dgr rasa cm nak insap je..hehe.. insaf dr pe???haha...2 korang xyah tau...hanya ku n tuhan je yg tau... 2 je dr saye...insyaAllah...jumpe g kawan2... igt... blogging..bloging gak...sembahyng 5waktu jgn lupe...ok?? salam.. =)
Free Signature Generator
3 com

bLog akan d tutOp

saLam kawan2...fUh...da lama aku xberceloteh r kat sni..maaf la..
lepas habis exam..tros snyap..must de gak yg tertnya2 kan?????hee..(bajet popular ja)..
wakaka...



tajuk slalu je nak kasi gempak kan???haha..bukan tutop teros..
xupdate je..jarang da update pas ni...sbb skunk smpai sem depan..aku wat praktikal..



praktikal kt ner 2??

yg 2 sabar ek..nnt aku kasi...mmg nak cite kt kowank...just nnt2 r..

so..kepada kawan2 yg berblog ni...gua ucapkan selamat maju jaya...
waduh...ayat cm mau g jauh kan??poyos campor sengal...

aku mmg cm 2...sorry... =P



Free Signature Generator







44 com

cinTa LUar tAbii


salam kawan2...sejak kebelakangan ni..diriku agak tingtong..ni sbb final nye pasal r ne...tido pown xckop..study kejap je..men farmville n men cafe world je bnyk..haha~~
so...

kepada yg ngah tension sbb final exam or ape2 ke..tgok v-d-o-o(video) yg aku selitkan sekali...harap enjoy le..hehe~~

p/s ; maaf..title 10sg skit..hehe




JANGAN MARAH EK






Free Signature Generator

4 com

eXam MOde : tiPs2



10 TIPS TO SUCCEED IN EXAMINATION

1. Find your own deep and compelling reason to successfully learn your subject and pass your exams.

2. Plan your time to include study, revision and social commitments - a balance of having fun, taking breaks and study.

3. Use mind-maps with full of color for the notes.


4. Review your notes regularly to reinforce your new-found knowledge.

5. Swiftly skim through your text books and course material before you read them in depth to give you an overview of your subject.



6. Learn how to remember lists of things by linking each item to a location on a journey or route you are familiar with around your town. You could even use your own home.

7. Before you do any revision, warm up by doing some gentle exercise to relieve any tension in your body and to get a rush of healthy oxygen flowing to your brain.

8. Do past papers under thorough exam conditions as often as possible to familiarise yourself with the format and the pressures of working under exam conditions.

9. In an exam, make sure you read the question completely and fully understand what the examiner wants before you allocate your time and begin answering the questions.

10. If you are faced with a mental block breathe deeply, relax and ask yourself "If I did know the answer to this question, what would it be?"

so, remember.. 'to reach to the top..the 1st count is count..it is no short cut to reach to the top'....

'SELAMAT MENDUDUKI PEPERIKSAAN'...hehe~~









Free Signature Generator

8 com

toyOL oh TOyoL

hello guys... =p this new entry is dedicated to all the students in the world n especially for those who are in final exam.i know the title is a little bit frustrated but..come on..at least i got your attention rite??? so..chaiyok2....




plz make urself at home..huhu..and enjoy watching this v-d-oo(video)







ingat kawan2..'if u want to reach to the top, the 1st step is count and there is no shortcut to the top'... =)

Free Signature Generator

2 com

is3 yg patot hindari

salam kawan2...maaf sbb lama da hupdate this blog..quite busy with my study..final exam is around the corner..so..thats the main reason y xhupdate..

utk hupdate2 kali ni..nak show sumthing kt korang...so..gembira enjoy


TIME AJAK NIKAH

Reaksi wanita : bila dia dapat tahu kita pegawai bank berkerjaya dan mengajak bernikah


TIME HONEYMOON

Reaksi Wanita : saat dicium kali pertama dan sedar betapa romantiknya kita.


1 TAHUN PERNIKAHAN

Reaksi Wanita : saat dia tahu gaji pokok kita sedikit & berhutang keliling pinggang.


3 TAHUN PERNIKAHAN

Reaksi Wanita : saat dia tahu dia hanyalah isteri kedua.



Free Signature Generator